2 Mayıs 2008 Cuma

KIYMALI YUMURTA


KIYMALI YUMURTA
Bizde sabah kahvaltıları geç yapıldığından çok doyurucu olmasına özen gösterilir,öğlen yemeği gibi bi lüksümüz olmuyor geç kalkınca.Bu sabah ve çoğu sabah yaptığım gibi kıymalı yumurta ile bir menü hazırladım.Biz buna mıhlama deriz daha önceki tariflerimin içinde yer almıştı ancak soğanlı yapılışını eklemiştim ,bu da kıymalı ve üzerine kırdığım yumurtalar dağıtılmamış şekilde sunum yaptım.
Bu şekilde yaptığım sunumlar gerçekten doyurucu oluyor,şimdi tarife geçelim..bazılarınız ne var onu da yapmaya diyebilir ama ben yinede yazmak ve resmini eklemek istiyorum.
MALZEMELER VE HAZIRLANIŞI:2 adet kuru soğan küçük küçük doğranır,sıvı yağda kavrulur,soğanların rengi dönünce kıyma eklenir birlikte kavurulur,kıymaların rengi dönmeye başlayınca domates,1 adet sivri biber,taze soğanın yeşili bu karışıma doğranıp eklenir,karıştırılır.tuzu ilave edilir,1 kaşık salça da eklenerek karıştırılır.
Üzerine teker teker bölgesel olarak kişi başına 1 yumurta kırılır ,üzerine az miktarda tuz ekilir yumurtaların ve tavanın kapağı kapatılarak yumurtaların pişmesi sağlanır.
Sonrada sunum yapılır.
Biz şuan üç kişi olduğumuzdan üç kişilik hazırladım.
AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok: