22 Nisan 2008 Salı

SU BÖREĞİ


SU BÖREĞİ
2 yumurta,
3 kaşık sıvıyağ
1çay fincanı su
tuz
alabildiği kadar un
HAZIRLANIŞI:Yumurtayı,yağı,suyu tuzu derin bir kaba koyup elimizle karıştırdıktan sonra eleyerek unu aldığı kadar ilave edip çok sert olmayan bir hamur elde ediyoruz...sonra bu hamuru 20 dakika dinlendiriyoruz...ve bezelere ayırıp (7-9) tane çıkıyor..istediğimiz büyüklükte açıyoruz..ben küçük kızartma tavama göre açtım ..6 tanesini börek için 2 tanesini de sosyete mantısı için açtım..
Bir tencerede suyu kaynatıp içine tuz attım..açtığım yufkaları srasıyla bu kaynar suda haşlayıp soğuk suya attım soğuk sudan alıp suyunu süzdürüp yağladığım tavaya serdim teker teker..aralarına çok az bir damla sıvı yağ sürdüm..yufkalar yırtıldı biraz haşlarken ama önemli değil..aralarına koydum yırtılanları...istediğim sayıda serdiğim yufkaların arasına peynirli maydanozlu harçtan koyup üzerini tekrar yufkayla kapattım..kısık ateşte çevire çevire pişirdim..bir yüzü pişince tavanın kapağıyla çevirip diğer yüzünü pişirdim..
servise hazır hale getirip sofraya sundum...

Hiç yorum yok: