30 Haziran 2008 Pazartesi

YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR

YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR
Etkinliği düzenleyen arkadaşıma kolaylıklar diliyor,daveti için teşekkürlerimi sunuyorum.





Posted by PicasaKaradeniz yöresi
(sarması ama dolma deriz nedense)
Yazın tuzlayıp bidonlara bastığımız asma yapraklarından ne kadar yapacaksak o kadarını suda bekletip tuzunu çıkartıyoruz.
Diğer tarafta 1 adet kuru soğanı çok küçük doğrayıp sıvı yağda çeviriyoruz.Üzerine 1 yemek kaşığı salça(domates)ekleyip karıştırıyoruz.Sonra pirinç ekliyoruz yıkayıp.Miktar bir küçük tencereye 2 bardak falan.Hepsini çevirip kavurmaya devam ederken üzerine nanesini,tuzunu,karabiberini ekleyip kısık ateşte pişir iç harcı,az da su ekleyip.Susuz kalınca ateşten al.
Yaprakların tuzu çıkınca yaprakları tek tek masanın üzerine aç,iç harçtan sap kısmına yerleştir yayarak...sonra incecik kalem gibi sarmaya başla..Pişireceğin tencereye yerleştirip üzerini az geçecek şekilde sıcak suyunu ekle önce orta ateşte sonrada kısık ateşte pişmeye bırak.Suyunu çekince pişip pişmediğini kontrol edip.üzerine sıvı yağ(zeytinyağı)gezdir.servise hazır hale getir
Bu sarma yani dolmanın içi karadenizde mutlaka kavrularak yapılır,yani birazcık pişirilir.
BU tuzlu yapraktan yapılmış olanı,şimdi taze yapraklar var,taze yaprağın lezzeti daha güzel olur.
AFİYET OLSUN!

11 yorum:

egeli dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM,BEN SARMAYA BAYILIRIM ,AMA YAPMAYIDA ÇOOOOK ÜŞENİRİM,BİZİM BURALARDADA BAZEN YAPRAK SARMASI BAZENDE YAPRAK DOLMASI DENİR.SEVGİLER

yapraksarma dedi ki...

canım canım harikasın.blogspota çok yeniydim.ilk yorum sizden gelmişti.sizin benim için yeriniz inanın farklıdır..birde ilk etkinlik için yemek gelince nasıl mutlu oldum..canım temmuz 10da yayına başlamak zorundayım ama tarifini alıyorum.teşekkür ederim.ellerin dert görmesin..yine beklerim.sevgiler

Unknown dedi ki...

Ablacım iyi geceler ellerine sağlık enfes olmuşlar.Sarmayı sevmeyen yoktur sanırım her zaman derim sarması 2 saat yemesi 10 dakika öpüyorum ablacım seni kendine çok iyi bak...

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar, ben de dün yapmıştım,bizimkiler de bu şekilde seviyorlar, üzümlü fıstıklı yemiyorlar, seninkilerde nefis görünüyor canım ellerine sağlık...
Canım buralarda sıcak ama tabii oralar kadar değil sanırım, bu sene çok güzel esiyor denizden, onun için evde rahat oturabiliyoruz. Ama rüzgar kesildiğinde nemle birlikte bunaltıyor.Canım biz bu sene daha bir plan yapamadık, aslında sizin o taraflara da gitmeyi düşünüyoruz,kızımızın bir öss sonuçları belli olsun, artık ona göre birşeyler düşüneceğiz.Çünkü eşimin bir tatile çok ihtiyacı var, o kadar çok hasta var ki artık çok bunaldı.İnşallah siz gelirseniz, görüşürüz canım...
Sevgilerimle öptüm,görüşmek üzere...

Unknown dedi ki...

Ablacım iyi akşamlar ben her akşam uğruyorum merak etme seni kocaman öpüyorum,sevgiyle kal...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

canim merhaba blogcu da yorum birakmisin tarifim hazir diye ama goremedim balim,haber verirsen blogspotta sevinirim..hosçakal.

hamdivehusnucan dedi ki...

günaydın yaprak sarma güzel olur.güzel bir gün dileyimle.selm

akasyakokusu dedi ki...

ablacım merhaba..az evvel blogcu bloguna gitmişim.orda su böreği var..etkinlikte gördümde gittimdi.senin dimi orasıda.
ama burdada sarma var.offf börek sarma yemede yanında yat..
ellerine sağlık ablacım..

egeli dedi ki...

ablacım ziyaretin için sana teşekkür ederim...kendine iyi bak ,sevgiler

Marifetane hobi dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
MÜBAREK ÜÇ AYLAR BAŞLADI.ALLAH (CC)RECEB LE ŞABAN BİZLERE HAYIRLI KILSIN RAMAZANA KAVUŞTURSUN İNŞAALLAH BU MUBAREK ÜÇ AYLARI EN GÜZEL ŞEKLİYLE DEĞERLENDİRMEYİ NASİB
EYLESİN.AMİN.hayırlı günler arkadaşım.

akasyakokusu dedi ki...

Üç aylar olarak bilinen Recep, Şaban, Ramazan ayları manevi yönden daha önemli ve hayırlıdır. Recep ayının ilk Cuma gecesi Regaip kandilidir. Yani bu gece ALLAH'ın rahmet ve bağışlamasının bol olduğu gecedir. Edilen dualar, tövbeler bu gece kabul olunur. Yürekler bin bir nurla doludur. Kandiliniz kutlu olsun..