1 Haziran 2008 Pazar

YEMEKLER


ENGİNAR TÜRLÜSÜ
2 tane enginar
2 küçük kabak
2 tane küçük patates
yeşil sivri biber
kırmızı sivri biber
1 tane domates
1 kaşık domates salçası
tuz,bir tutam maydanoz
1tane kuru soğan
HAZIRLANIŞI;Soğanlar küçük doğranıp sıvı yağda bir iki çevrildikten sonra enginarlar temizlenip beyaz kısımları kalınca dört parçaya bölüp soğanla birlikte sotelemeye devam ettim,üzerine kabakları oyacakla dışını tırtıllı şekilde soyup büyük parçalar halinde tencereye attım,biberleri halkalar halinde doğrayıp onuda ilave ettim,domatesleride dört parçaya bölüp büyükçe ilave ettim ,patatesleride yine büyük parçalar halinde dörde bölerek ekledim,salçasını,tuzunu ekleyip biraz bu şekilde pişirdim ,maydanozları da saplaruyla birlikte ikiye bölüp üzerine yerleştirdim ,suyunu sıcak olarak 1 su bardağı ilave ettim .tencerenin kapağını kapatıp,enginar yumuşayana kadar pişirdim.
Ben enginar yemeğini yeni yeni yapmaya başladım.Geç kalınmış bir lezzet oldu benim için.Kendimce değişik şekilde pişirmeye çalıştım.Güzel oldu.
AFİYET OLSUN!


PATATESLİ BAGET


3 tane patates
1 tane soğan
1 tutam maydanoz
tuz,sıvıyağ
su
4 tane baget
kişi başı
salça
HAZIRLANIŞI:soğanı küçük doğrayıp yağda kavururken bagetlerin derisini çıkarıp üzerine bıçakla çizikler attım,sonra bagetleri tencereye ekledim,bir iki çevirip,salçasını,yine iri parçalar halinde patatesleri (elma dilimi gibi) ekledim ,tuzunu ,1 su bardağı suyunu ,maydanozunu iri kıyıp ekledim,tencerenin kapağını kapatıp pişirdim.
AFİYET OLSUN!

Posted by Picasa

Hiç yorum yok: