21 Ağustos 2009 Cuma

RAMAZAN YUFKASI




 un-su-tuz buluşmasıyla elde ettiğim hamuru biraz dinlendirdim yarım saat kadar.bu arada barbeküyü yakıp odunların kor olmasını ve sacın ısınmasını beklerken birer birer yufkaları açıp masanın üstüne koydum,sonrada teker teker pişirdim açtığım yufkaları,ramazan ın vazgeçilmezidir,Ünyede hemen hemen herkes ramazandan 15-20 gün önce başlar yufka hazırlığına, hazır yemek sayılır,imece usulü yapılır bugün bize yarın komşuya,yada aynı gün kalabalıkla bir kaç aileye birden açılır,pişirilir.Ben de bir Ünyeli olarak ramazanı yufkasız geçirmemek adına  işe koyulmuştum,insan isterse her yer cennet,her yer memleket ama bizim oralarda bir başka güzeldir.

Bu yufkalar yağlanan tavaya bir yüzü ıslatılarak yerleştirilir bir kaç taneden sonra araya peynir yada kıyma konur,üzerine yine yufka dizilir,alt üst pişirilir(kızartılır)Sonrada afiyetle yenir.
Bir de gelenek halindedir her yufka açan o gün ya yufkalardan börek yapıp  yedirir yada palaz denir yufka tam kızartılmadan yağ sürülür sıcak sıcak yenir.

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Ah ben de olaydım ya, yardım ederdim komşuma. Elimden hamur açmak gelmez ama diğer kısımlarına el verirdim seve seve. Hoş bizdeki faaliyet de bitecek gibi değil, her gün yeni bir şey çıkarıyorum. Güzel geçsin ramazanın komşu, tadında, sevinçle.

Unknown dedi ki...

Ablacım hayırlı ramazanlar yufkalara
bayıldım ellerine emeğine sağlık kocaman öpüyorum....