27 Kasım 2014 Perşembe

MAYALI HAMURDAN PATATESLİ ZARF BÖREĞİ



Tarif birazdan
bir paket pak maya,bir çorba kaşığı toz şeker,bir kaşık sıvıyağ, bir yumurta ,un tuz su yardımıyla hamur elde edilir,dinlendirilir,sonrada  merdane yardımıyla açılır,
iç harç başlı başına çok güzel ,salata gibi de yenebilir,ben iki patatesi haşladım,bir oğanı yağda kavurdum,içine bir çarliston biberi ince ince doğradım,dondurucuya yazdan koyduğum kapya biberlerden bir kaç halka yı doğradım, yağda bunlar kavrulurken bir kaşık salça ilave ettim karıştırdım,kavurdum,üzerine patatesleri küçük küçük doğradım,karıştırırken iyice eziliyor zaten,birbirleriyle bir güzel kaynaştırdım,tuzunu,kimyonunu,karabiberini ekleyip kavurma işlemini bitirdim, iç harç soğuyunca açtığım hamurun içine harçı yaydım üzerini yanlardan kapattım zarf gibi dinlenmeye bıraktım mayalansın diye, üzerine yumurta sarısı sürüp,susam ,çörekotu ekeledim,üstü ve altı kızarana kadar fırında pişirdim.içi de güzel pişsin diye üçgenler halinde kesikler attım ortası kesilmeden.

Hiç yorum yok: