25 Kasım 2014 Salı

ARAP AŞI

Ben arap aşını ilk kez denedim,buğday unuyla yapılıyor diye biliyordum,bugün bir kanalda görüp pişirme kararı aldım.
4 kaşık mısır ununu bir iki tencerede çevirip,suyla açıyoruz, Diğer tarafta tavuk haşlanıyor,ben iki baget haşladım deneme amaçlı .Tavuk haşladığımız suya unlu karışımı ekleyip dibi tutmasın diye sürekli karıştırıyoruz , biraz böylece pişiriyoruz,içine didilmiş iri parçalar halinde tavukları  ekliyoruz,birlikte pişmeye devam ediyorlar,sonra bir başka tavada yağ (sıvıyağ ve tereyağı) ve yemeklik doğranan soğanlar salça eşliğinde yakılıp pişen yemeğe boca ediliyor,tuz,kimyon eklemesiyle pişirme işlemi tamamlanıyor,servis tabağına konup,üzerine pul biber ilave ederek servis ediliyor.
Bu yemeğin sıcak servisi çok önemli,tadı ancak o zaman çıkıyor.

Hiç yorum yok: