14 Ekim 2013 Pazartesi

SÜTLAÇ ya da SÜTLÜ AŞ

Çoğu zaman ölçüsüz(göz kararı) yaptığım sütlacı bu kez,ölçüp biçip öyle yapayım dedim ve  sizinle paylaşayım istedim.
1 çay bardağı pirinci yıkayıp 4-5 çay bardağı soğuk suyla pişirdim,tabi bu arada iş yapıyorum o nasılsa pişecek diye,birde baktım ki pirinçler pişmiş az kalsın dibi tutacakmış,pirinç yumuşak kıvamdayken 1 litre soğuk sütü yavaş yavaş ilave ettim,biraz da öyle pişti pirinçler,sonra şeker dozu isteğe bağlı,(ben 1,5 bardak şeker ilave ettim)1-1,5 su bardağı  ,sonra akışkan kıvamdayken bir paket vanilin ekledim, koyulaşması için tencereye 1 kaşık mısır nişaştası (evde o vardı)nı 1 kaşık soğuk sütle açtım ve ilave ettim,sonrada  tencerenin altını kapatıp kuplara paylaştırdım.
bu malzemeyle 6 kup sütlaç çıktı.üzerinede isterseniz tarçın ilave ederek tadını çıkarabilirsiniz sütlacın.

Hiç yorum yok: