26 Nisan 2012 Perşembe

KAKAOLU KEK

Çok çabuk ve kolay kek,her zaman demişimdir benim ölçülerim hep göz kararı biraz ilaveler,tam ölçü yoktur ama bazılarını paylaşmak için ölçüyle yaparım,bu da  onlardan biri
2 yumurta,bir bardak yoğurt,1.5 bardak toz şeker,yarım bardak sıvıyağ,birpaket kabartma tozu,ve ölçüsünü hesaba katmadığım un,kıvam çok yoğun değil akışkan olacak cıvıkta olmayacak,un hariç bütün malzemeleri bir güzel çırptıktan sonra un ilavesiyle karıştırdığım harcın yarısını sıvıyağla yağladığım kek kalıbına döküp bir kaşık kadar harcıda bir kaşık kakaoyla karıştırdım harcın üzerine kalıba döktüm,geri kalanıda onun üzerine ve kaşık yardımıyla üzerini düzeltip 200 derecede fırına sürdüm 45 dak arasıra bakarak pişirdim..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

hmm bizde bu aralar sık sık yapar olduk kek
ellerine sağlık sevgiler

ÖZLEMCE dedi ki...

ellerine sağlık...
kahve eşliğinde süper olur :))

HARİKA MUTFAK dedi ki...

saimacim hayır diyemiyeceğim bir kek..ellerine sağlık..