7 Ağustos 2010 Cumartesi

MELEVCAN KAVURMASI


Bu karadenize has otlardan biridir,dağlardan,yol kenarlarından toplanır,tıpkı böğürtlen gibi toplarken dikenlerden korunmak gerekir,bir adıda dikenucu dur,pazarda 4-5 liradan satılıyor kilosu çok ahım şahım bir şey olmasada yemekten büyük tat alıyoruz karadenizli olarak,ünye'de sabah çayının yanında bile yedik,biz seviyoruz.Balıkesir Akçay'da da tek tük satıldığını görmüştüm,bu karadenizliler var ya her yere yemek kültürlerini damak tadlarını taşıyor.Gelirken mis gibi tereyağ da getirdik,ayrıca teyze kızımın ağacından toplayıp verdiği reçellik eriklerden de reçelimi yaptım,rengi kıvamı çok güzel oldu.

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Ah komşucuğum,
Aynı memleketteyiz ama bir türlü görüşemedik. Dilerim herşey gönlüncedir. Melevcan kavurmasına bayılırım!

Hobi Sepeti dedi ki...

Merhabalar;

Ünyelere gidilip gelinmiş tatilde ne güzel,benim kayınvalidem de sütlücen yapar,bilirsiniz,melevcanı da duydum ama yemedim eminim güzeldir,ben de bir Ünye gelini olarak severim oranın yemeklerini,bizbu sene gidemedik daha ,hele hele pidesi burnumda tütüyor .
Sevgiler.