24 Mart 2010 Çarşamba

KÖY YUMURTASINDAN SU BÖREĞİ

Bu böreği köy yumurtasından yaptım,çok leziz oldu.
3 yumurta,tuz,2 kaşık sıvıyağ,iki kaşık su ve alabildiği kadar unla yapılan hamurdan ben 8 beze oluşturdum ve bezeleri tavamın büyüklüğünde açtım,sonrada kaynayan tuzlu suda haşlayıp,soğuk tuzlu suya aldım süzdürüp yağladığım tavaya dört tanesini aralarına yağ koyarak yaydım,dördüncüden sonra ben yarısına kıyma yarısına peynirli harç koydum,yine aralarına yağ gezdirip dört taneyi de yaydım tavaya.Arkalı önlü çevire çevire bir güzel pişirdim.İsteyen kıymalı bölümden isteyen peynirli bölümden...AFİYET OLSUN
Su böreği tereyağıyla çok daha nefis olur ancak benim yaptığım börek sıvıyağlıda güzel oluyor.

1 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Su böreği en çok sevdiğim börek çeşitidir.Seninkide çok hoş görünüyor.Ellerine sağlık.Ben hazır su böreği yufkası ile yapıyorum.Kendi yaptığın gibi olmuyor.İdare ediyoruz.Ellerine sağlık.Sevgilerrrrr....