13 Ekim 2008 Pazartesi

BAKLAVA HAMURUNDAN BÖREK


BAKLAVA HAMURUNDAN BÖREK

Malzemeler:

5 yumurta1 bardak süt

1 bardak sıvıyağ

1.5 çay kaşığı karbonat(karbonatın içine sıkılır limon öyle katılır)

yarım limon

bir çimdik tuz

aldığı kadar un

açmak için unla karışık nişasta

HAZIRLANIŞI:

börek sadece unlada açılır,ben böreği unla açtım.Bütün malzemeler derin bir kaba konur,karıştırılır,üzerine aldığı kadar un ilavesiyle fazla sert olmayacak şekilde hamur elde edilir.Biraz dinlendirilen hamur bezelere ayrılır ve açılır.açılan hamurun her yerine iç malzeme yayılır(kıymalı,peynirli ,çökelekli,patatesli)iki taraftan rulo yapılır sonrada gül böreği gibi dolanır,şekil verilir,üzerine yumurta sarısı,yoğurt,sıvıyağ karışımı sostan dökülür. Ve fırına sürülür üzerlerin kızarana dek pişirilir.Sonrada afiyetle yenir.Ben bunu tatlı yaptığım hamurun artan bezelerinden yaptım.özel bir hamur hazırlamadım ,güzelde oldu afiyet olsun.

AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok: