27 Mart 2013 Çarşamba

HAMSİKOLİ

HAMSİKOLİ
500gr hamsi
1 bağ pazı(ben ıspanaklı yaptım bir kase doğranmış ıspanak)
1 tutam maydanoz,
2-3 dal taze soğan
1 tane kuru soğan
1 kırmızı biber
1 yeşil biber
1 domates
1 havuç rendesi
1 patates rendesi
3 kaşık nane
2 çay kaşığı karabiber,
tuz(damak tadına göre)
4 kaşık mısır unu

kılçığı çıkarılan hamsiler bir kaba konur,,zaten kılçıklar çıkarılırken parçalanır,birazda çatal yada kaşıkla karıştırırken parçalarız,üzerine doğranan soğan,ıspanak
biberler,maydanoz,domates ilave edilir,karıştırılır,havuç ve patates rendesi eklenir,nanesi
karabiberi,mısır unu da eklenip bir güzel harç oluşur,yağlı tavaya dökülüp bastırılır,arkalı önlü kızartılır,
bir nevi mücver ama içinde yok yok
ben ilk denedim güzel oldu.
hem ben hamsiden değilde papalinadan yaptım evdeki ve eldeki malzemelerle.
AFİYET OLSUN!

1 yorum:

vişnap dedi ki...

Ohh miss olmuş ellerinize sağlık bir kere bende yapmıştım tadı çok nefis oluyor afiyetler olsun,sevgilerimle